Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J47a25n 81Ř48e16h79á46č82e97k 7660706141845

Zajímavý rozbor R^

+1/0
3.6.2017 20:21
Foto

A38l52e29š 76M87e56r16t88a 4212838478687

Máte tam takovou zásadní nepřesnost. Komunistickou ideologi, tedy přesněji marxismus - leninismus neformuloval Marx, ale Stalin.Samotný tzv Marxismus pak formovali po smrti Marxe, Egels,Kautský a Plechanov. Dnešní čeští komunisté se nehlásí k marx - leninismu, ale oficiálně čerpají pouze z původního marxova díla, o kterém se vyučuje prakticky na všech vysokých školách a to nejen na ekonomických, historických, sociologických a filozofických fakultách.

+2/−1
3.6.2017 19:35

J12i43ř96í 61K57i91n88d48l 2458497193757

Také se tam učí co napsal Marx v novinách Neue Rheinische Zeitung v roce 1849:

„Ale při prvním vítěznémpovstání francouzského proletariátu budou osvobozeni rakouští Němci a Maďaři ana slovanských barbarech vykonají krvavou pomstu. Všeobecná válka, která pakvypukne, rozmetá tento slovanský spolek a tyto malé mizerné národy zničí včetnějejich jména. Příští světová válka nezničí jen reakční třídy a dynastie, ale také odstraníreakční národy z povrchu země. A to je také pokrok. Nebo co napsali s Engelsem novinách

Der magyarische Kampf, 13.1.1849.) Češi, ke kterýmpočítáme Moravany a Slováky, ačkoliv se liší řečí a osudem, neměli nikdy dějiny.Od časů Karla Velikého jsou Čechy připoutány k Německu. Naokamžik se český národ emancipoval a vytvořil Velkomoravskou říši, aby ihnedopět byl podmaněn a dalších pět set let bylo s ním házeno jako s míčem mezi Německem, Maďarskem a Polskem. Potom byly Čechy a Morava definitivněpřipojeny k Německu a slovenské okolí zůstalo v Maďarsku. A tento v dějináchvůbec neexistující národ si dělá nárok na nezávislost?“ Nebo se tam učí, že nenávist k Židům čerpal Hitler z Marxe při sepsipování své bible můj boj. Možná se tam učí, že Stalin při vraždění mililionů lidi vycházel z Mraxe, který trvdil, že se musí současná denerace vyvraždit a teprve nová generace bude komunistická. Stejně tak Marx učil, že komunismus potřebuje světovou válku, která vyvolá světovou revoluci při které zvítězí komunismus.

+2/0
3.6.2017 19:55

J71i69ř30í 58Ř75e73z29n13í81k 4822902443415

Pokud někdy někdo tvrdil, že český národ existoval v době Říše velkomoravské, tak ten výrok nestojí ani zmínku. Divím se, že tento blud opakovaně šíříte a propagujete.

0/0
3.6.2017 21:47
Foto

J45a97k56u49b 97R98o55t78h 5159183281886

Karma a díky k protinožcům.R^

+3/0
3.6.2017 19:08
Foto

M90i19r27o34s63l74a62v 79M58a56c38e80k 5421695180122

Mnohé stojí za zamyšlení, současný ekonomický systém však se zdá se, již boj s komunismem prohrál. Čísnká ekonomika, brilantně řízená Komunistickou stranou Číny, raketově roste a chaotický výrobní způsob korporátního kapitalismu tomu nedokáže čelit. Číňan ovládá stále sofistikovanější a dynamické technologie budoucnosti, zatímco náš eurorežim je založen jen pitomých překupnících, finančních bublinách a cyklostezkách.

+2/−2
3.6.2017 18:39

K63l76á66r11a 61T63r10n51k89o49v88á 3704149664539

To je sice možné, ale Číňan byl z pouhého pracujícího proletáře přetvořen na pouhý výrobní nástroj, takže ani nemůže být vykořisťován. Věc lze pouze využívat, opotřebovávat či spotřebovávat, ale nelze ji vykořisťovat.

+1/−1
3.6.2017 19:25
Foto

J80a38k49u57b 48R64o38t29h 5139423871126

Standardní praxe komunistického režimu. Vy jste to nezažila?

+2/0
3.6.2017 19:28

K64l65á86r41a 95T44r77n22k13o56v63á 3874499284779

To víte, že jo, naplno od začátku. Máte pravdu, jen u nás se alespoň předstíralo, že jsou to lidé, v Číně to už zjevně ani nepředstírají.

+1/−1
3.6.2017 19:41

M45i92r69o94s36l77a27v 88B32u92č14e78k 6813603441784

p. Macek, obávám se, že jste obětí virtuálního bludu, (věk nehraje roli). Čínská ekonomika brilatně roste jako kdysi naše - socialistická. Máte fabriku, vyrábí 100 aut - EXTENZIVNĚ vedle postavíte druhou, taky 100 aut = produktivita je 100% ! Prostě nízký základ - ano, pak to roste. Komunistická strana Číny zajišťuje rozvoj cestou klasického kapitalismu - pak, co čelní soudruh = milionář. (U nás již taky, ale v obráceném pořadí). Čína je PŘEDLUŽENÁ - nemá dořešeny sociální programy ! Nepochybně jde o model zajímavý - já vidím přínos v tom, že NEBOJUJE - SKUPUJE .Mj., v Rusku na to stále ještě nepřišli ... Já v Číně byl - doporučuji - (již cenově dostupné), sjel od severu k jihu. Tam jedopravdu vše - feudalismus - socialismus - kapitalismus - pro nás nepochopitelné a hlavně - Nepoužitelné ! ... :-)

+3/−1
3.6.2017 19:31

A97n95t97o23n20í93n 14R20e58č11e20k 9885922886310

Je na tom hodně pravdy. Bolševismus se rozpadl proto, že byl postaven na lži hned v listopadu 1917. R^R^

+4/−1
3.6.2017 17:30

J79i13ř70í 67Ř33e76z63n69í23k 4422712813615

Na jaké lži? Mír bez anexí a kontribucí byla lež?

+3/−1
3.6.2017 18:42

J23a83r43o42m14i59r 65L74a39n33c72i34k 4445685836465

Na jake lzi? Lenin hlasal "pravo na sebeurceni az do sameho odtrzeni. Gruzie a Ukrajina toho "prava" vyuzily a hned v lednu 1918 vyhlasily nezavislost. Lenin na ne poslal loupezive bolsevicke hordy,Ukrajina s nimi za svou svobodu bojovala tri roky az do roku 1921 nez byla premozena nekolikanasobnou presilou. To byla anexe i kontribuce. Lenin taky poslal stejne hordy na Polsko vedene Tuchacevskym a politrukem Stalinem. V srpnu 1920 je u Varsavy porazil marsal Pilsudski a hnal je svinskym krokem zpet do Ruska. Lenin lhal a lhal a zase lhal.

+2/0
4.6.2017 2:31

J84i38ř67í 52Ř89e43z20n57í83k 4802192843635

Ne nelhal, jenom se změnily podmínky. Začalo jít o území, protože na území Ruska vtrhlo 13 zahraničních vojsk, kdežto v momentu, kdy ta svá hesla Lenin vyhlásil, tak to bylo v očekávání světové revoluce. Ale znám tu historii trochu jinak. Rusko, Ukrajina, Gruzie atd. se spojily a vytvořily SSSR. A polská vojska nejdříve vtrhla na území Ukrajiny a Ruska.

A mimochodem, Československo vzniklo také na principu práva na sebeurčení, ale fungovalo na základě principu územní nedotknutelnosti. Lhal snad TGM?

+1/0
4.6.2017 5:32
Foto

J36a41r57o80m30í76r 25P95e60t33ř28í59k 6964161779368

Nezapomeňte, že díky ruským bolševikům zde píšeme blogy.

Myslíte, že kdyby Hitkler vyhrál, že by nás nechal psát blogy, pokud by nás vůbec nechal žít?

Hlavně si připomeňte, že tehdejší největší vojenskou mocnost Francii Hitler doslova "spláchl" za necelý měsíc.

+2/−2
3.6.2017 18:59
Foto

J98a49k39u78b 40R55o89t81h 5489503641986

"díky ruským bolševikům zde píšeme blogy"

Tak tohle chce skutečně silný žaludek. Takovou demagogickou čuňárnu budu muset asi strávit pomocí silné lihoviny. Že vás nefackuje hanba, když už ne vaši blízcí a sousedi! ;-€

+5/−1
3.6.2017 19:30
Foto

J62a32r29o95m39í42r 80P52e52t57ř28í72k 6334221659788

A díky komu?

Západní spojenci otevřeli západní frontu, až už bylo o výsledku války rozhodnuto.

+2/−2
3.6.2017 19:52

J70i45ř21í 16K21i18n53d11l 2778397733537

Od doby, kdy Hitler vyhlásil válku V. Británie a Francii byla otevřena druhá fronta. Když napadl SSSR nemohl vešekrou svoji armádu vyrhnout na Rusko, tak jako to mohl udělat, když napadl Francii a V. Británii a Stalin na základě smlouvy mu kryl záda. Takhle část armád byla vázána v Evropě a část armád v Africe, což byla významná pomoc SSSR a to nemluvím o masivní vojenské pomoci.

+3/−2
3.6.2017 20:00

M91i16r25o30s24l92a75v 63B93u84č77e53k 6633303171364

Já si celý život nesu epizodu - VŠ, přestávka - (mj. v kuřárně), kantor ekonomie byl přístupný k diskusi. Říkám - Ekonomika má spoustu vad, např. nefungují služby. Proč by nemohl být samostatný opravář, kadeřnice ... ? To by šlo - ale nešlo ... !? Nebyly by naplněny leninské znaky ! ... Začal jsem dumat - Ideje jsou proto, aby sloužily lidu, chápu - Systém je ale postaven tak, aby lidé sloužili ideím ! Pak jsem zavrhly teze, že myšlenka je dobrá - ale špatně realizována špatnými lidmi . Nikoliv - Je to blbě, od samého počátku a samotným lidem to škodí ! ... (příhoda se stala 100%) .

0/0
3.6.2017 16:32

J25i26ř22í 61Ř84e53z69n41í39k 4552542603535

Stačilo si celou záležitost nastudovat a zjistit, že leninské znaky naplněny jsou. A soudruhu ekonomovi předhodit NEP (nouze naučila Dalibora housti).

0/−2
3.6.2017 17:00

Z89d31e84n50ě74k 36B32á42r35t95a 6689282807100

Karma.Velmi dobře napsáno.I u nás se pořád najde dost lidí,kteří doufají,že se komunisté opět dostanou k moci a budou dělat "pořádek"...

+7/−1
3.6.2017 16:07

J26i81ř89í 97Ř83e92z37n87í26k 4542292833605

Jak vysoký je průměrný věk členů KSČM?

0/−1
3.6.2017 16:19

J76i69r74i 62K48o84u42k19l 3430136265406

...bohuzel porad se rodi dalsi a jelikoz je nikdo nehubi jako svaby, porad budou

+2/−2
3.6.2017 17:10

A87n81t39o55n97í41n 61R67e71č78e42k 9545622276720

Ano, rodí se noví, ale zdaleka ne tolik, aby nahradili vymírající!

0/0
3.6.2017 17:24

J37i45ř11í 11Ř89e97z66n56í78k 4862202363195

Ptejte se sám sebe, proč se tak rodí jako houby po dešti?

0/−1
3.6.2017 18:44

J46i95r10i 50K12o26u54k46l 3380566645856

protoze je nikdo neodsoudil, dodneska jsou ve vlade, na nejvyssich postech v ekonomicke sfere a de fakto nam vladnou i kdyz v jine forme. Jak rikal muj znamy doktor: "nase casy jeste prijdou"

0/−1
3.6.2017 19:58

J57i14ř27í 31Ř17e56z89n20í49k 4402172533155

A proč by to neměla být ta nejlepší alternativa dalšího historického vývoje?:

0/0
3.6.2017 21:51

S58i83d18n93e28y 29S87i93s64k67a 3307762262105

Kolik vam je let?

0/0
3.6.2017 18:47

R25u87d25o72l58f 53S96t71a75r59y 6108887768

Jetlize nekdo nevi k cemu slouzil komunismus, musi si uvedomit, co to je atavizmus. Clovek od prvopocatku zil v hordach. Tyto hordy muselo neco spojovat. Drive kdo vypadl z hordy zahynul. Potom cleny hord spojovaly ideologie, protoze k hordam uz patrili prislunici cizich kmenu. Takove ideologie bylo tez nabozenstvi. Dulezita byla ochrana lovist. V teto fazi uz vznikly staty a vedoci vrstva urcovala co musi jedinci delat a myslet. No a byli jedinci, kterym se to nelibilo, protoze nepatrili k vladnouci vrstve (jejich predkove neumeli tak dobre protivnikum urezavat hlavy) vymysleli, ze vsichni jsou si rovni. Vedoci vrstve byly urezany hlavy, majetek se zabavil a meli jsme komunismus. Protoze tato idea byla lakava, Rusko si reklo, ze touto ideologii dobude svet. Napred se rezaly hlavy nekomunistu, potom komunistu. Tento system zanikl, protoze urezana hlava nic nevymysli a lopatou se socializmus nevybuduje. Jak je to mozne, ze komunisti jsou stale voleni. Jsou lidi kteri maji dlouhe vedeni. (omlouvam se za ty urezane hlavy, ale ono to bylo daleko horsi)

+2/0
3.6.2017 14:59

J70i95ř11í 91Ř90e50z66n93í31k 4352272493625

Problémem Vaší kritiky je, že je neuvěřitelně povrchní. Kde jste vzal tézi o komunistickém rovnostářství? Když už nic jiného, jak s touto tézí srovnávají hesla "Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb" a "Každý podle svých schopností, každému podle jeho práce". To přece zakládá velice nerovnostářskou společnost .

Mimochodem po tézi Strašidlo komunismu obchází Evropou něco podstatného následuje. Kdože si to strašidlo vymyslel?

+1/−3
3.6.2017 14:29

R98u28d36o36l11f 30S90t67a73r46y 6898857208

Pane Reznik. Muj profesor z mathematiky by rekl: Sudruh to co hovorite je spravne az na to ze je to uplne spatne. Mam statni zkousku z marxleninismu takze vim o cem pisi a zazil jsem delnicke reditele a inzenyry u lopaty. Studovat smel jen ten, kdo mel delnicky puvod. To znicilo nase hospodarstvi.

+4/−2
3.6.2017 15:14

J81i38ř97í 83Ř29e27z57n32í86k 4112722263635

Státní zkouška z marxismu-leninismu absolutně nedostačuje na nějakou kritiku komunismu. Musíte znát absolutně vše, počínaje Ekonomicko-filozofickými rukopisy až po Gramsciho atd. Bucharina, Plechanova, Šmerala, ba i Širokého.

A kde jste na základě státní zkoušky z marxismu-leninismu vzal tu formuli o komunistickém rovnostářství? Volnost, rovnost, bratrství bylo heslem Velké francouzské revoluce.

0/−2
3.6.2017 15:33

J81o93s74e96f 48S62l72a40v27í69č70e55k 4673416246393

Lituji, ale o politické ekonomii, Marxově Kapitálu atd nevíte absolutně nic. Nevím o tom, že by se na některé vysoké škole, jejíž diplom byl do roku 1989 v zahraničí uznávaný skládala státní zkouška z marxismu leninismu. Takže kecáte a o problému nic nevíte. Pokud jste někdy skutečně měl někoho, kdo se Vás snažil z matematiky něco naučit, tak po přečtení Vašeho příspěvku je zcela určitě po smrti.

+1/0
3.6.2017 16:11

A80n19t90o20n61í51n 82K74o14u76n93o62v60s35k11ý 9718530168548

Pane Starý, já mám radost, že teď už máme dobu rychlokvašených odborníků konečně za sebou.

Teď už se nemůže stát premiérem vlády strojvedoucí, nebo odborností ministra dopravy není jen to, že měl už jako chlapec rád vláčky.

A jistě se nestane generálním ředitelem Národní knihovny bývalý vězeňský kaplan a uspěje uznávaný kunsthistorik. Nebo ne?

0/0
3.6.2017 18:20

M93i29r20o72s58l68a50v 20B82u40č51e14k 6873763231954

Válka je uzavřená 72 let. Vše uzavřeno - viník znám, potrestán ... Jsou zde roky 1948, 1968 - vše neuzavřeno - viník znám, nepotrestán ... Kolik let ještě musí uběhnout, abysmíření s krajany zcela normálně zevšednělo ? Málokterý rudý lotr, který okradl ty nevinné a bezbranné, byl doveden k odpovědnosti. Vítači okupace, za normalizace udělali své kariéry - slušní, od válu ... Jejich děti si dnes lebedí - Babiš, Telička, Pelikán . O soudruzích ani nemá smysl mluvit - Přeskákali z Volh do Mercedesů - další dokonce padli ve švýcarské bance. V roce 1953 byl proces završen - Měnovou reformou okraden každý - Starý i mladý - I příznivec režimu ! Sjezd sudetských Němců - To je ono !

+5/0
3.6.2017 14:01

J89i20ř74í 80Ř17e88z97n12í84k 4122462383545

O ne, v r. 1953 nebyli všichni okradeni. Vítězi tehdy byli mladí pracující rodiny, kteří přece žádné úspory neměli, ani nemohli.

0/−4
3.6.2017 14:30

M25i63r10o73s21l14a65v 31B49u49č10e78k 6213403701254

Pokud nešlo o děti těch poctivých rodin, kdy následně přišli o živnost svých rodičů, nebyli vysídleni ze svého místa, domku - potom ano, máte i pravdu ! Sranda jed, (znám případ), kdy i sympatizanti režimu cosi nastřádali - Hle, Toník Zápotiocký pravdu neměl ... :-)

+3/0
3.6.2017 15:11

J10i80ř66í 69Ř25e36z90n46í26k 4562912443185

Joj, těch ale nemohlo být více než 100 000.

ad Toník, samozřejmě ta měnová reforma přišla příliš pozdě, Toník o ní mluvil o nutnosti jejího provedení už v r. 1948. Mezitím se ty úspory přesunuly od lépe informovaných paniček k švadlenkám, které jim šili šaty.

0/−3
3.6.2017 15:38

M36i30r24o34s55l82a65v 40B10u32č55e72k 6553893411624

Jistě, nicméně to opravdu nic nemění na faktu, že v naší zemi prakticky nebylo JEDINÉHO OBČANA, kterého by Komunisté neokradli ! ... :-)

+2/0
3.6.2017 16:10

J49i46ř73í 96Ř30e28z41n31í12k 4622772463525

Chcete říci, že komunisté především okradli sami sebe? Když to tak vezmu, máte pravdu, zvláště když by někdo dokázal spočítat, kolik komunistů po r. 1989 restituovalo. Abychom se výsledku těch počtů nedivili.

+1/−2
3.6.2017 16:22

M81i76r94o39s10l34a24v 53B95u54č10e69k 6923533171204

p. Řezník, zcela apolitiky, seriozně. Přijdu a všem všechno sesbírám. Od fabrik - po lesy - pole - budovy. Buduji cosi nového - mám mega náskok, začínám s obrovským věnem. Vše jistím aparátem - policí, armádou, neslouží lidu, ale režimu . Nějqak dobu to setrvačností jde. Pak přijdfe samotný Gorbačov a Jakešovi říká - Je to vaše věc. Lid říká, děkujeme - odejděte. Vždyť je to vlastně neproveditelné ! Stalo se ... Okraden každý - země zplundrovaná ... Lid doblý ... :-)

+4/0
3.6.2017 16:42

J79i82ř72í 51Ř98e52z59n70í26k 4762142273615

No nevím, jak konstatuje Štrougal, základní fondy vzrostly pětkrát, k tomu dodávám, že v r. 1947 mělo 50 měst více než 10 000 obyvatel, v r. 1997 těch měst bylo tak 100 a těch původních 50 mělo dvojnásobný počet obyvatel a pořadí se měnilo.

Obrovské věno? Toliko 2% základních prostředků už někdy v r. 1980 bylo pořízeno před r. 1948.

Že by toto svědčilo pouze o setrvačnosti, se mi nezdá.

0/−2
3.6.2017 16:57

M56i18r39o83s62l14a92v 54B48u40č45e45k 6183493751794

Opravdu, bez emocí. My - Seriozní Rakousko - poraženecké Německo ... :-)

0/0
3.6.2017 17:13

J53i23ř17í 60Ř48e38z21n77í93k 4922202603285

Nejde o to, zda jsme se rozvíjeli pomaleji než Rakousko, nebo Německo, ale o to, že jsme se rozvíjeli. Mimochodem stejně rychle, jak celá EHS.

0/−4
3.6.2017 18:40

A34n82t72o67n45í65n 69K46o65u10n98o68v79s44k47ý 9648110338718

Komunisti šli od válu už skoro před třiceti lety.

Proč ještě dnes posloucháme a kolik let ještě nesmysly typu, že všechny lumpárny dneška jsou dědictvím komunismu budeme muset poslouchat?

Vždyť se dějou i v zemích, kde komunisti nikdy nevládli.

S každým výpadem proti komunistům souhlasím a jsemochotný ho prohlásit za oprávněný, ale to patří do knih o historii a ne do hodnocení dneška.

Nebo je to obvyklý postup všech mocipánů?

Ti minulí pořád omílali mnichovskou zradu, protektorát a fašisty. Nic proti tomu, měli pravdu, ale omílali to aby odvedli pozornost od jejich průšvihů.

Musíme si tedy zvykat, že ti současní budou dělat totéž?

Mám silný dojem, že rétorika je naprosto shodná a že se jen vyměnila témata.

A pochopitelně je stejný i důvod - odvedení pozornosti jinam.

+3/0
3.6.2017 13:49

K15l56á18r25a 65T88r49n77k24o46v72á 3124859674719

Protože nová totalita, která se plíživě přibližuje, je velmi podobného ražení. Pod rouškou dobra pro všechny jsou ospravedlněna veškerá svinstva a mocenské nástroje ke zvládnutí neposlušných. Tak proto. Pochopení technologie komunistické ideologie a moci budiž nám mementem.

+4/0
3.6.2017 13:57

A74n71t98o78n47í12n 20K79o53u54n37o25v10s72k19ý 9548310868638

Kdybych měl svůj názor zjednodušit, řekl bych, že žít minulostí bych neviděl jako špatné, kdyby to ovšem nevedlo k nevšímavosti a přehlížení často velmi palčivých problémů dneška.

0/0
3.6.2017 14:20

J51i12r68i 92K32o89u30k28l 3950446795416

komunisti jsou dnes a denne mezi nami, jen meni jmeno a tvar, kabat a nazory podle potreb. Dokud se toto nevyhubi, nikdy to neskonci (viz nacisty)

+3/0
3.6.2017 17:14

K36l92á17r44a 67T27r98n23k90o61v12á 3804109644259

Kvalitní shrnutí smutné pravdy. Nikdy jsem nepochopila třeba Artura Londona a jeho ženu. Přes všechna příkoří, a že nebyla lecjaká, se nikdy nevzdali komunistického přesvědčení. Fanatismus je holt některým jedincům vlastní.

+1/0
3.6.2017 13:32
Foto

J40a32r92o59m19í59r 82P97e77t52ř81í78k 6604501679398

Zajímavé jak fanatismus jediného správného pohledu na vše převzali současní sluníčkáři.

Kdo má jiný názor, tak se do něj pustí s rétorikou bolševiků z padesátých let.

+3/−5
3.6.2017 13:49





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.