Nezařazené

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o vánocích

Hned úvodem přiznám, že vědecky to vysvětlit nedovedu, ale jsem si tím jist – každým rokem Vánoce přicházejí rychleji. Třeba je to tím, že čas se zrychluje, i takové mám podezření;

16.12.2015 v 10:42 | Karma článku: 8.44 | Přečteno: 194 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o smyslu života

Jakmile jsem usednul ku psaní hned mne napadlo, má-li vůbec jaký smysl rozjímat o smyslu života. Když jsem to téma už načal, nezbývá než pokračovat.

12.8.2015 v 20:35 | Karma článku: 11.58 | Přečteno: 473 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Česká hudba v emigraci

Odchod českých hudebníků do ciziny není jevem nikterak novodobým, ale sahá hluboko do naší kulturní historie. Asi první mimořádnou osobností, kterou nelze přehlédnout, je Jan Amos Komenský, autor bratrského kancionálu.

31.7.2015 v 15:17 | Karma článku: 11.37 | Přečteno: 1100 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o pravdě a lži

Rozpoznat a definovat lež je snadné, s pravdou je to jiné. Lež je vědomé a záměrné klamání, zpravidla z důvodu osobního prospěchu. Lež však nemusí být vždy darebnou záležitostí.

26.6.2015 v 14:44 | Karma článku: 8.57 | Přečteno: 485 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o demokracii

Připadá mi, že demokracie je jedno z těch slov o kterých se hodně mluví ale málo přemýšlí. Jak odpovíte, když se vás někdo zeptá: Co je demokracie? To se mi přihodilo, když jsem pracoval na Východním Timoru.

25.5.2015 v 0:00 | Karma článku: 5.24 | Přečteno: 119 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o multikulturalismu a kultuře

Přiznám hned úvodem, že nejsem příznivcem multikulturalismu a to z více důvodů. Vadí mi, že většině propagátorů multikulturalismu, které jsem měl příležitost v různých situacích potkat, scházela jakákoliv kultura; byli to zpravidla nejapní ťulpasové, mluvkové a darmošlapové. Nepodařilo se mi zatím pochopit co tím hlasatelé (tedy novodobí „kulturtrégři“) tohoto podivného „náboženství“ míní. Už to slovo multikulturalismus je podezřelé, neb slovníky nám udávají celou řadu odlišných významů (a to do toho ani nebudeme plést multikulturistiku, že ano?) Ve starších slovnících toto slovo nenacházíme vůbec.

6.4.2015 v 9:06 | Karma článku: 28.37 | Přečteno: 891 | Diskuse

Jaroslav Kovaříček

Rozjímání o hudbě

Kdosi kdysi řekl: „Jsou pouze dva druhy hudby – dobrá a špatná. Když se ti líbí tak je to hudba dobrá, když se ti nelíbí je to hudba špatná.“ Zní to sice pěkně, avšak pravda to není, líbivost totiž není zárukou kvality. Jednou ze specifik člověka je, že má schopnost vyvinout si náruživou zálibu ve věcech, které nejsou hodnotné, ba některé jsou i vysloveně škodlivé, například kouření nebo špatná výživa.

18.3.2015 v 22:01 | Karma článku: 9.19 | Přečteno: 273 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 443

musicolog, hudební filosof, autor a básník, skladatel hudby pro psy a hudby léčivé, profesionálně působil jako rozhlasový hlasatel a režisér v australské společnosti ABC.